چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص به توافق رسیدند که به مذاکرات موسوم به صلح خاورمیانه سرعت بخشند.

شبکه خبری دویچه وله از قدس گزارش داد، سخنگوی ایهود اولمرت پس از نشست وی با محمود عباس در قدس اعلام کرد مذاکره‌کنندگان از دو طرف در آینده تقریبا هر روز با هم جلسه خواهند داشت.

با این وجود یکی از مشاوران عباس تصدیق کرد پیشرفت ملموسی در مذاکرات سران دو طرف حاصل نشده است.

در همین حال، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات روز سه شنبه خود با عباس ادعا کرد تل آویو کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از قدس، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در این مذاکرات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار رفع محاصره نوار غزه شده است.

در این ملاقات که تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و احمد قریع نیز حضور داشتند، دو طرف بسیار مواظب بودند تا درباره مساله قدس که به طور واقعی کنار گذاشته شده است، حرفی به میان نیاورند، زیرا هفته گذشته اولمرت گفت قصد دارد بحث‌های مربوط به وضع قدس را به تعویق بیندازد و این موضوع جزو آخرین بحث‌هایی باشد که طرفین درباره آن مذاکره خواهند کرد.

عباس نیز گفته است از مطرح کردن مشکلاتی که به تغییرات کمکی نکند، خودداری خواهد کرد.

عباس و اولمرت قصد دارند دوباره ظرف دو هفته آینده با یکدیگر دیدار کنند.

در همین حال کارشناسان گفته‌اند مسئله اساسی که دو طرف باید بر روی آن به توافق برسند، هم اکنون مورد تردید آنهاست.

به نظر می‌‌رسد آنها از ایجاد دولتی فلسطینی تا پایان سال جاری میلادی مطمئن نیستند و از زمان مطرح شدن این مساله به صورت رسمی در کنفرانس پائیزی آناپولیس در آمریکا [اعتراض فلسطینی‌ها به کنفرانس پاییزی] هیچ تغییر محسوسی مشاهده نشده است و سوء قصدهای متعدد رخ داده و همچنین وضع غزه شاهدی بر این مدعاست و امروزه بیش از هر زمان دیگری تاسیس دولت فلسطینی فقط به صورت یک ایده مانده است.[دستور اولمرت برای ترور فرماندهان فلسطینی]

کد خبر 44798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز